15 دقیقه بعد، شما یکی از مهم ترین سخنرانی های شغلی خود را ارائه خواهید داد.ضربان قلب شما افزایش یافته و دهانتان خشک شده است. کف دست های شما نیز عرق کرده است. به تدریج حس ترس شما را فرا می گیرد.احساس اضطراب قبل از سخنرانی کاملا طبیعی می باشد.

از مهم ترین مهارت های آموزش سخنرانی کنترل استرس قبل سخنرانی می باشد هر چند فن بیان قوی داشته باشید ولی باید به این سلاح مجهز باشید

دارلن پرایس، مدیر موسسه Well Said و مولف کتاب گفتار خوب: سخنرانی ها و مکالماتی که به نتایج خوب منتهی می شوند” در مصاحبه با وب سایت Business Insider اعلام کرد که در حین سخنرانی باید به طور مثبت از اضطراب بهره مند شوید. وی بر این باور است: افزایش میزان آدرنالین می تواند منجر به افزایش انرژی و اشتیاق در حین عملکرد گردد.”

صرف نظر از اینکه قصد دارید برای چند نفر در یک اتاق کوچک یا برای هزاران نفر در یک سالن بزرگ سخنرانی کنید، در اینجا به چند نکته کلی اشاره می کنیم که انجام آنها 15 دقیقه قبل از سخنرانی منجر به بهبود عملکرد مغز و بدن شما می گردد:

 

قبل از سخنرانی

از سرویس بهداشتی استفاده کنید

زمانی که شما مضطرب هستید، استفاده از دستشویی می تواند منجر به کاهش استرس گردد. بنابراین، همواره قبل از رفتن به روی صحنه به منظور ارائه سخنرانی، استفاده از دستشویی را در برنامه خود قرار دهید.

به ظاهر و آراستگی خود در آینه توجه کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین سخنرانی ذهنتان درگیر این باشد که آیا چیزی لا به لای دندان هایتان گیر کرده است؟”

قبل از سخنرانی، سالن سخنرانی را بررسی کنید

قبل از سخنرانی به سالن مراجعه کرده و از صحت عملکرد دستگاه ها اطمینان حاصل کنید تا در موقع سخنرانی با مشکل مواجه نشوید.

چندین بار نفس عمیق بکشید

از آنجایی که اضطراب منجر به انقباض ماهیچه های سینه و گلو می گردد، ضروری است که تاثیر محدود کننده این امر را با نفس عمیق برطرف نمایید.

بر روی افکار و تصاویر مثبت تمرکز کنید

شما می توانید اضطراب را کاهش داده و میزان سلامت خود را با افکار و تصاویر مثبت افزایش دهید.

تمرینات سبکی انجام دهید

به منظور کاهش انرژی مازاد و انتقال اکسیژن بیشتر به مغز، تمرینات سبکی نظیر پیاده روی را چند دقیقه قبل از سخنرانی انجام دهید.

پنج دقیقه قبل از سخنرانی در حالت ایستاده قرار بگیرید

نشستن منجر به منفعل شدن بدن می گردد. با ایستادن، شما می توانید انرژی خود را افزایش داده و بدن را برای ارائه سخنرانی آماده تر سازید.

از گوشی خود دوری کنید

استفاده از گوشی و مشغول شدن با آن قبل از سخنرانی ممکن است روش خوبی برای دور کردن افکار منفی به نظر برسد. 

مقالات روانشناسی را اینجا را کلیک کنید

9 اقدامی که باید 15 دقیقه قبل از سخنرانی انجام دهید

قدرتمند کردن صدا در سخنرانی ؛ با این ترفند‌ها صدایتان را شفا دهید!

مروری بر ساخت حرفه‌ای اسلایدها در سخنرانی تنها در 10 دقیقه

سخنرانی ,منجر ,دقیقه ,افزایش ,اضطراب ,گردد ,قبل از ,از سخنرانی ,منجر به ,دقیقه قبل ,خود را

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مطالب اینترنتی دانلود كتاب الکترونیکی موبایل وبگاه شخصی محمد مافی بالانی نچرال بونتی عالم بها irock zhito سررسید، سالنامه ،تقویم رومیزی، تقویم دیواری،تقویم جیبی،مشهد OghatFeraghat خواص خوراکی ها